Ekonomický softvér pre riadenie stredných a väčších organizácií
x10 je komplexný balík programov novej generácie určený pre riadenie stredných a
väčších organizácií. Ide o klient-server aplikáciu v databázovom prostredí
Progress
v.10. Podklady pre systém boli spracované na základe pripomienok niekoľkých desiatok
používateľov z rôznych odvetví s prihliadnutím na ich špecifické požiadavky. Pri vývoji sme
dôraz kládli predovšetkým na ergonómiu, jednoduchosť a prehľadnosť
používateľského rozhrania s cieľom zabezpečiť vysokú produktivitu a efektivitu
pri práci so systémom. x10 je riešený ako modulárny systém s
otvorenou architektúrou a v prípade záujmu Vám môžeme upraviť aplikáciu na
základe Vašich požiadaviek.
Operačný systém – klientské stanice
Windows (95, 98, ME, XP, 7, 8)
Operačný systém - databázový server
Windows (NT, 2000, 2003 Server, 2008 Server, 2012 Server), Unix, Linux, Solaris, HP UX, AIX a iné
Minimálne požiadavky na HW
Požiadavky na HW pre prevádzku aplikácie sa odvíjajú od veľkosti riešenia (množstvo použitých modulov), počtu používateľov a nárokov operačného systému.
Zabezpečuje prácu používateľov pomocou prístupových práv s presne definovanou množinou údajov
a operáciami nad touto množinou (Vytvorenie, Čítanie, Oprava, Vymazanie a Tlač záznamov).
Umožňuje nastavenie parametrov pre jednotlivé moduly. Správcovi systému poskytuje nástroje
na pridávanie používateľov a nastavovanie prístupových práv k programom a jednotlivým
funkciám programov. Súčasťou modulu je centrálna správa číslovania dokladov pre všetky
moduly.
Skladové hospodárstvo
vedenie evidencie skladov Odbytu, MTZ a medziskladov
vedenie ľubovoľného počtu skladov a ľubovoľného spôsobu spracovania pre každý sklad (FIFO, priemerná alebo pevná cena)
vytváranie základných dokladov - Príjemka, Výdajka, Skladová karta, Dodací list
medzi skladové presuny s automatickým vznikom Výdajky v zdrojovom sklade a Príjemky v cieľovom sklade a ich vzájomnou väzbou
pri príjme možnosť výberu položiek príjemky zo sortimentu alebo kopírovaním položiek z objednávky vystavenej vlastnou firmou so sledovaním plnenia objednávky
pri výdaji možnosť výberu položiek príjemky zo sortimentu alebo kopírovaním položiek z ponúk a zákaziek zákazníka s možnosťou opraviť množstvo a cenu a sledovaním plnenia zákazky.
automatické číslovanie dokladov podľa nastaveného číselného radu pre každý sklad
evidencia sortimentu skladov podľa jednoznačného kódu (nomenklatúry)
evidencia sortimentu po skupinách a podskupinách pre rýchlejší výber a štatistické spracovanie
individuálne označenie položky sortimentu pre sledovanie výrobných čísel a spôsob ich sledovania (vstup, vstup-výstup, výstup)
načítanie a aktualizácia sortimentu zo súborov typu .xlm a .xls (EXCEL)
rozpúšťanie nákladov na dopravné a colné poplatky
indikácia prekročenia maximálneho a minimálneho množstva podľa nastavenia pre sortiment na jednotlivých skladoch
evidencia tovaru na ceste, rezervovaného tovaru, tovaru na zákazky, voľného množstva, definovanie nového tovaru skladaním existujúcich komponentov
ON-Line štatistika predaja položiek skladu, zostavy predajnosti podľa rôznych pohľadov
čítanie čiarového kódu čítačkou pri evidovaní výrobných čísel (Serial number) z položiek tovaru
sledovanie balenia a stavu v balení jednotlivých položiek sortimentu
vedenie reklamovaného tovaru a rôzne spôsoby riešenia
Odbyt
základná jednotka je zákazka (obchodný prípad), ktorá je viazaná na konkrétneho obchodníka
evidencia zakázok podľa obchodných skupín a referentov, alebo podľa geografických zón (SK, EU ap.)
evidencia plnenia zákazky, rezervácia tovaru na zákazku
rezerváciu ruší osoba, ktorá tovar rezervovala, alebo automaticky pri zrušení zákazky, alebo programom po uplynutí uvedeného času rezervácie
tvorba ponúk a proforma faktúr
ceny uvedené v ponuke sú automaticky ponúkané pri tvorbe súvisiacich dokladov
načítanie a aktualizácia cenníka zo súborov typu .xlm a .xls
niekoľko úrovňový systém cien s možnosťou určenia ceny až na konkrétneho zákazníka a konkrétny sortiment s dátumovým obmedzením do dokladov sú ponúkané východzie hodnoty
zadefinované pri zákazníkoch alebo parametroch systému, ktoré je možné individuálne upraviť
viacúrovňový systém evidencie zákazníkov, možnosť vytvárať nezávislé aliancie
evidencia záručných lehôt tovarov
ON-Line štatistika predaja, zostavy predaja podľa rôznych pohľadov
tlačové prehľady (denný prehľad zásob, nedodaný tovar ...)
Účtovníctvo
voľne definovateľný účtový rozvrh v závislosti na potrebách organizácie
voľne definovateľné účtovné zostavy zobrazujúce skutočné a plánované zostatky na účtoch na princípe jednoduchého tabuľkového procesora
4 účtovné okruhy - Faktúry, Pokladňa, Banka a Interné doklady
zadávanie a účtovanie DPH vo všetkých okruhoch
výpočet DPH, automatické preúčtovanie DPH pri úhradách
výkaz DPH vo formáte XML a PDF
párovanie dokladov v rámci všetkých okruhov
hromadné zaúčtovanie alebo odúčtovanie dokladov
definovanie šablón účtovania pre rýchlejšie spracovanie dokladov (účtovné operácie)
výpočet účtovných zostáv za organizáciu, po strediskách alebo zákazkách
možnosť nahrávať do viacerých otvorených účtovných období v priebehu roka a na prelome medzi starým a novým rokom bez nutnosti mesačnej a ročnej účtovnej závierky
automatická kontrola účtovných operácií na podvojnosť zápisu
možnosť prezerania stavov na jednotlivých účtoch a zadania plánovaných zostatkov na účtoch
účtovné ON-Line Saldokonto, historické Saldokonto predošlých období možnosť exportu údajov z účtovníctva do MS Excelu a ďalšie spracovanie (finančné analýzy)
faktúrovanie priamo zo skladov s automatickým vznikom výdajok alebo z dokladov už
vzniknutých (výdajky, dodacie listy) alebo ručným zadávaním nemateriálových položiek
faktúr a kombinácie všetkých týchto možností na jednej faktúre
možnosť automatickej úpravy výslednej ceny faktúry s prepočtom cien položiek faktúry
rôzne typy faktúr definovaných podľa potrieb organizácie
automatické číslovanie dokladov podľa nastaveného číselného radu pre každý typ faktúr
zadávanie zálohových faktúr, dokladov o prijatej platbe a vyúčtovacích faktúr
kopírovanie faktúr, ktoré sa pravidelne opakujú aj medzi rokmi
grafická tlač faktúr vrátane loga firmy prostredníctvom ExPrint, možnosť vlastných šablón pre tlač (voliteľné)
výstup vo formáte EDI, PDF, zasielanie faktúr ako príloh e-mailom
rýchle prehľady o obrate, marži, zisku až na úroveň skladových kariet podľa zvoleného filtra
rýchle prehľady o Saldokonte podľa zvoleného filtra
export do Excelu
sledovanie dedičnosti dokladov v priebehu celého obchodného prípadu
Pokladňa
vedenie pokladní vo viacerých menách
automatická predkontácia pokladničných dokladov
automatické preberanie pokl. dokladov do modulu Saldokonto
zostatok pokladne, obrat pokladne podľa zvoleného filtra
nastavenie prístupov užívateľov k jednotlivým druhom pokl. dokladov
predaj tovaru za hotovosť za použitia fiškálneho modulu FM4000 (Varos)
Banka
vedenie viacerých vlastných bankových účtov
automatická predkontácia bankových výpisov
automatické spárovanie platby resp. úhrady na účtovné doklady
automatické preberanie dokladov do modulu Saldokonto
vystavené platobné príkazy s prevodom do formátov pre Internet Banking (IB), Home Banking (HB), Mobil Banking (MB)
načítanie výpisov z formátov IB, HB a MB a ich spracovanie
Saldokonto
on-line Saldokonto dovoľujúce okamžite po zaúčtovaní dokladov prezerať Saldokonto dodávateľov a odberateľov, účtovné saldokonto
párovanie faktúr a platieb v zahraničnej mene
automatický výpočet a zaúčtovanie kurzových rozdielov
viacero typov platobných kalendárov pre sledovanie pohľadávok a záväzkov
prevádzanie kompenzácií faktúr
upomienky, penalizácia
Majetok
základná evidencia HIM a NHIM
definovanie viacerých spôsobov odpisovania
automatické odpisovanie majetku
Personalistika
ucelené spracovanie personálnej agendy podniku
evidencia priebehu pracovného pomeru v organizácii
evidencia zvyšovania kvalifikácie
evidencia pohybov pracovníkov v evidenčnom a mimoevidenčnom stave
evidencia údajov o rodinných príslušníkoch
tlačové zostavy podľa rôznych kritérií
mesačné a ročné priemerné stavy
Nadštandardná dodávka:
ON-LINE dochádzkový systém na báze magnetických kariet, čiarového kódu alebo bezkontaktných kariet
aktuálny stav pracovníkov (prítomní / neprítomní)
neprítomní pracovníci podľa druhov neprítomností
štatistiky podľa rôznych kritérií
Mzdy
komplexne rieši oblasť spracovania miezd, prepojený s modulom personalistika
spracovávanie všetkých druhov miezd (mesačná, hodinová, úkolová...)
sledovanie mzdových nákladov po strediskách, majstroch, tímoch a zákazkach
definícia mzdového listu podľa potrieb organizácie
definícia vzorcov pre výpočet mzdy podľa platnej legislatívy a ich jednoduchá zmena
definícia mzdových položiek podľa potrieb organizácie (hrubá mzda, príplatky, odmeny, poistné, dane, priemery...)
definícia viacerých druhov kalendárov pre viaczmenné prevádzky
výpočet a evidencia nemocenských dávok podľa platných predpisov vrátane spracovania Registra nemocenských dávok
spracovanie poistného pre viac zdravotných poisťovní
zdaňovanie podľa viacerých daňových tabuliek vrátane ročného daňového vyrovnania
možnosť úhrady miezd na osobné účty pracovníkov cez modul ABO
automatické zaúčtovanie miezd podľa nastavených predkontácií do účtovníctva